måndag 20 augusti 2012

Tankar börjar bli verklighet!

Jaha, då har man sedan några veckor påbörjat det roliga med att hitta ett lämpligt torp som jag kan renovera på byggnadsvårdsvis eller så gott det går... Som liten hyrde mina föräldrar ett torp utanför Trollhättan och sedan dess har jag älskat svenska torps karaktär och ofta mysiga omgivningar. Nu söker jag ett torp som har renoveringsbehov och som ligger med bra avstånd från Göteborg. Jag är totalt novis men har stort intresse för att lära mig de olika teknikerna både teoretiskt och praktiskt. Har plöjt en del böcker på bibliotek och sökt massa information på internet. Tanken med den här bloggen är att dokumentera förändringarna och följa renoveringen av huset.

Men gisses vad mycket det är att tänka på!! :-)

Just nu har jag ett hus på gång som ligger i Vedum, Vara kommun. Skall skriva på köpekontrakt med ett förbehåll om att besiktningen blir godkänd....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar